لنكرانی: به نظرسنجی ها تعهدی نداشتیم؛ ملاك جبهه پایداری اصلح بودن است
نوشته شده توسط : devojke

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، 'كامران باقری لنكرانی' روز سه شنبه در دومین نشست خبری جبهه پایداری انقلاب اسلامی افزود: تعهد به اسلام و انقلاب اسلامی، وفاداری به مردم، كارآمدی برای مجلس، عدم عضویت در جبهه پایداری و جوانگرایی از شاخص های انتخاب كاندیداها در لیست جبهه پایداری انقلاب اسلامی عنوان كرد.

وی با اشاره به حضور پرشور و پررنگ مردم در راهپیمایی 22 بهمن ادامه داد: مردمی كه 22 بهمن را رقم زدند 12 اسفندماه نیز به زیبایی صحنه آرایی خواهند كرد و حضور پرشور و پشتوانه مردمی خود را به نمایش خواهند گذاشت.

** انتخابات نهم را یك انتخابات رقابتی تلقی می كنیم

سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی با بیان اینكه انتخابات نهم را یك انتخابات رقابتی تلقی می كنیم ولی تاكید داریم این رقابت مراقبت شود كه به منازعات ودعواهای سیاسی كشیده نشود، اظهارداشت: برای رهایی از تنازع سیاسی، نگاه ما به انتخابات نگاه گفتمانی است .

باقری لنكرانی گفت: برای 200 كرسی از 290 كرسی نمایندگی مجلس در سراسر كشور داوطلب معرفی كرده ایم و امیدواریم مردم در میان لیست های داوطلبان بهترین ها را انتخاب كنند.

وی در خصوص اینكه تعدد لیست اصولگرایان موجب زیر سوال رفتن وحدت نخواهد شد، گفت: جبهه پایداری از ابتدا نیز پیش بینی كرده بود كه سازوكار جبهه متحد اصولگرایان توان اینكه تمام افراد را زیر چتر خود بگیرد نخواهد داشت .

سخنگوی جبهه پایداری افزود: ارائه فهرست های متعدد نشان می دهد كه در موضع گیری های سیاسی اقتضایی عمل نكنیم؛ به عنوان مثال افراد به محض اینكه در لیست جبهه متحد قرار نگرفتند لیست جداگانه ارائه دهند.

باقری لنكرانی با اشاره به اینكه جبهه متحد اصولگرایان در تمام كشور فهرست ارائه نكرده است، گفت: در بسیاری از استانها نامزدهای این دو جبهه مشابه هستند و در برخی از استانها نیز متفاوت است.

وی با تاكید بر این كه باید از قبیله گرایی سیاسی خود را نجات دهیم، گفت: این افت مهمی است كه فضای سیاسی واجتماعی كشور را متفاوت كند واینكه در انتخاب خود به صلاحیت افراد نگاه نكنیم و تنها به دسته بندی و گروه بندی نگاه كنیم.

سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی در خصوص برخی تخریب ها علیه این جبهه افزود: فضای انتخابات تمام خواهد شد و باید تلاش كرد تا همه چیز عالم را در این فضا نبینیم چراكه صداقت وشفافیت اصول مهمی است و مردم و نسل جوان در خصوص رسانه ها، شخصیت های سیاسی و گروه ها قضاوت خواهند كرد.

باقری لنكرانی درپاسخ به اینكه اصلی ترین اختلاف میان این جبهه و جبهه متحد اصولگرایان چیست، اظهار داشت: در میان افراد جبهه متحد اصولگرایی، نظرات وسلایق مختلف را مشاهده می كنیم.

باقری لنكرانی اظهارداشت: اگر هر 30 نفر اعضای جبهه متحد اصولگرایی به عنوان مثال در اموراقتصادی نظر یك شكلی داشتند خوشحال می شدیم ولی می بینیم كه متفاوت است و ما تلاش داریم تا هر آنچه به گفتمان امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری نزدیك تر است دنبال كنیم .

وی در پاسخ به این سووال كه سقف شاگردان یك چهره روحانی در لیست جبهه پایداری چقدر است، گفت: هرچند از نظرات بزرگان مشورت هایی برای تنظیم لیست گرفته شده است، ولی فهرست ارائه شده نیاز به توصیه نداشت .

سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی در پاسخ به اینكه اقبال مردمی و رای آوری این جبهه را چگونه ارزیابی می كنید، گفت: در این دوره انتخابات شاهد اتفاقات غیر قابل پیش بینی هستیم و شگفتی هایی نیز خواهیم داشت چراكه روند شكل گیری مجلس نهم نسبت به سایر مجالس ارتقای چشم گیری از لحاظ اجتماعی وسیاسی خواهد داشت .

سیام**1053**2026





:: برچسب‌ها: موزه ,
:: بازدید از این مطلب : 102
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: